sila tinggalkan jejak korang ye

thanx for visiting this blog

^_^
kadang-kadang kite mencari cari dimana matahari,tapi allah berikan petir untuk kite,puas kite mencari,rupe rupenyer allah nak bagi kite pelangi yang indah

thank you~

Mar 22, 2012

tambahkan ilmu:11 Spesifikasi calon suami yg bolehlah dibuat suami



1. Solat fardhu cukup 5 waktu. - ofkos la kan..yg ni paling2 penting,kalau yg ni dh fail,alamatnyaa.....nauzubillah..aku harap sgt dapat suami yg dpt ingatkan ak tentang solat fardu ni..


2. Ada kerja gaji RM800-1500 ke atas, boleh bayar rumah sewa, boleh beli beras, boleh isi minyak, boleh antar ke tempat keje. Nafkah zahir boleh bagi, bukan nafkah batin je tau.-kalau pempuan yg dh biasa belanja besar cmne?teringin nk baju baru cmne?teringin nk pakai kereta cmne??xleh jadi cmni kalau suami gaji byk tu je,isteri kena keje jgk la kan kalau nk beli memacam.hihi


3. Ada kenderaan: moto kapcai dah cantek. honda EX5 orait sangat la tu dengan 2 helmet. Basikal pun boleh, tapi penat kayuh kalau dari Bangsar ke KLIA. - moto xpela ade ke tak ade,tapi kalau ade moto boleh buat pergi msjid..pergi pasar malam,berdua dua.sweet je..


4. Lulus ujian fardhu 'ain sekolah rendah. Maknanya boleh mandi wajib dengan baik dan boleh ajar isteri mandi wajib dengan betul, apatah lagi mandi-mandi yg lain. - yg ni kena selidik dlu,buat2 soal kat bakal suami konon2 tny,tgk pe jwpn dia.tapi nk ke ak tny soalan tntg mndi wajib ni?wat mlu je...


5. Boleh baca al-Quran dan boleh mengajar al-Quran walaupun setakat "Alif Ba' Ta'" kalau boleh sampai Surah "Iqra' Bismirabbikallazi Khalaq." - syukur alhamdulillah..berharap bakal suami i nnti boleh mengajar i mengaji supaya lebih mantap.


6. Jenis lurus, baik & hati baik, tak menipu. Tadelah sampai menipu kata nak gi Mydin tapi pegi mengorat jiran taman sebelah. - xde pe nk komen,hanya bersyukur dlm hati


7. Dia paham kamu, kamu paham dia. Paham jiwo gitu. Serasi bersama. Berbeza tapi boleh masuk. - yg ni pn,hati sentias berdoa bia dpt yg serasi bersama..mmg berbeza,tpi bia saling memahami dan serasi..bergaduh tu normal la..


8. Gedik joget2 pun depan bini dan anak2 je. Depan org lain sopan santun gitu. - sweetnye joget2 dpn bini n anak2 je..:).cepat2 la datang wahai bakal suamiku.cepatla datang kepada ku..*wondering,siapa bakal suami aku nnti


9. Jenis tak cemburu buta sgt. Cemburu macam ni ok, "Ehemm..ramainya kawan laki kat opis..jgn sampai lupa abg taw.." - ni pn sweet jgk kalau suami ckp cm tu..comel je cara jelez dia.lagi la buat aku nk setia kalau dapat suami cm ni..


10. Belajar takat PMR je pun takpe, janji cara dia fikir tu matang dari yang belajar PhD. - matang,matang dalam meng'handle' bini yg jeneh cm ak ni.jeneh yg kalau aku ckap nk,nk la jawabnya,xreti sabo.bila ntah nk mature aku ni.ngn adik pn ak cm ni,tapi ummi menangkan aku jgk.hehe.sebab tu la ak xmature2.


11. Kalo dia jenis diam tadelah sampai org kata tak bergaul ngn manusia lain. kalo dia banyak bercakap pun tadelah sampai dia mengata2 org lain. -berkata kata hanya perlu..pandainya mak dia ajar anak lelaki dia.sungguh elok dimata org ramai..syukurnya kalau dapat yg cmni.tpi aku lak yg jeneh cm ni. #_#




kinah cakap,i ni kena cari lelaki yg cool,tenang,umur xkira la tua atau sebaya,tapi kena kewl(cool)...sebab aku cepat melenting ckit,pantang org potong cakap aku,aku terus sentap...pantang org tipu aku,aku terus melenting...
main point,ak tetap nk menang..jadi pasangan aku elok la yg kewl2 gitu,bia bakal suami tenangkan aku..xde la aku naek angin,dia turut skali naek angin,kan xsesaje jadi gaduh lakk lam umah/lam kete..



ada la sebelas spesifikasi.nnti la,smbung semule k..




No comments: