sila tinggalkan jejak korang ye

thanx for visiting this blog

^_^
kadang-kadang kite mencari cari dimana matahari,tapi allah berikan petir untuk kite,puas kite mencari,rupe rupenyer allah nak bagi kite pelangi yang indah

thank you~

May 24, 2012

Tips Pakar Cinta Untuk Menyakinkan Si Dia


salam..amboi,tajuk xnak kalah..ak sje2 post entry cenggini,boleh buat rujukan untuk ak pada mase depan,ne tahu kan nnti turn ak lak *gatal nk kawin,tapi calon pon xdoooo.
xpe2..meh kite share2 ilmu..xsalah pon org single nk share mende2 berkaitan cintemonyet ni..


1) Segeralah Merisik Si Dia
Tujukkan keikhlasan anda dengan bertemu dengan keluarga si dia. Nyatakan hasrat ikhlas anda. Pastikan anda benar-benar bersedia untuk bersikap serius dengan si dia.
2) Meminta Nasihat Dari Kaum Keluarga
Walau apapun sekali yang berlaku, jangan sesekali membelakangi keluarga anda. Dapatkan nasihat orang tua terutamanya ibu dan bapa tentang pandangan mereka tentang si dia yang anda cintai. Terangkan yang anda benar-benar ikhlas mencintai si dia walaupun tidak sempurna.
3) Berjanjilah Dengan Diri Anda Tidak Akan Menyakiti Si Dia
Jangan sesekali menyakiti si dia. Berjanjilah tidak akan melukakan hatinya, tidak akan mencerca dirinya dan menghina dirinya. Ingatlah, Allah jadikan semua manusia tidak sempurna. Walaupun kita sempurna faktor fizikal, ini tidak bermakna kita sempurna pada faktor yang lain.
4) Terimalah Dirinya Seadanya
Jangan sesekali membandingkan si dia dengan orang lain. Berhati-hatilah dengan tahap kemampuan dan keupayaan si dia. Jangan sesekali merungut dan merasa menyesal jika dapat bersama dengan si dia.
5) Istikharah dan Berdoalah
Solat ini juga dilakukan untuk mendapatkan petunjuk, dan jika si dialah orangnya, berdoalah kepada Allah supaya dikuatkan dan dipanjangkan jodoh dan semoga urusan untuk ikhlas dengannya dipermudahkan Allah. InsyaAllah.


credit to : http://pakarcinta.com

1 comment:

----- ----- said...

wahh...hakhak..

yang Benar, Ringkas, Sopan, Peace..^.^
NINJA