sila tinggalkan jejak korang ye

thanx for visiting this blog

^_^
kadang-kadang kite mencari cari dimana matahari,tapi allah berikan petir untuk kite,puas kite mencari,rupe rupenyer allah nak bagi kite pelangi yang indah

thank you~

Jan 8, 2011

wajah dan tubuh yg segar dan menarik perhatian lelaki.hahaha

seharian berpenat lelah dan bekerja semestinya memenatkan..namun,jangan gusar.setiap masalah ada penyelesaiannye..hahaha..gile ape ayt tunggang langgang




xde ape pon nk gtw.g jalan2 search ape2 yg patot..alih2 jumpe tips ni.tips untuk dapatkn wajah dan tubuh yg lebig segar dan menarik..tajuk xley bla kn.hahaha..menarik u'alls..xnk ke?haha


meh la kite share sesame ye..i nk bgi testimoni pon xboley sebab i pon baru aje nk start diet..haha


mule2..


- Berhenti merokok. Ia tip antipenuaan paling utama kerana merokok menyebabkan kerosakan pada kulit dan membunuh sel hidup serta kolagen yang sepatutnya membantu mengurangkan tanda penuaan. Merokok juga membuatkan kita kelihatan lebih cepat tua. -yela...bile merokok,asap banyak lam badan,kena muka lagi,tu pasal la cepat kedut sebab kulit kering.hahaha..betul ke andaian i?haha




- Lindungi kulit daripada pancaran matahari. Kulit yang sering terdedah kepada sinaran matahari secara keterlaluan boleh mempercepatkan lagi proses penuaan.Kurangkannya dengan menggunakan losen tabir suria dan cuba elakkan berada di bawah matahari terik.   -pakai la sunblock..kalau xgemar,gemarkanlah..xtebal,nipis pon jadilah.hahaha..i pon baru aje cube2 pakai..doktor nasihatkan i tw..bukan sesaje i nk pakai.haha




- Perbaiki diet seharian. Pengambilan makanan yang kaya antioksidan seperti sayur-sayuran, buah-buahan dan bijirin elok untuk membantu mengurangkan masalah kulit yang sering terdedah kepada pencemaran.  -makan la tomato..tomato besh..hahaha.(i paksa ni).lagipun.i pon suke tomato,tapi kulit i still lagi xmenunjukkan hasil yg menarik..tapi alhamdullilah,kalau i tercedera,luka tu xde parot..suke2!!





-yang ni lak,ntuk u'alls yg nk kelihatan muda remaja,banyakkan pengambilan vit C n E..ianya mampu meningkatkan kandungan kolagen dalam kulit..
apekah contoh2 makanan yg ade vit C n E??







next~

- Amalkan minum teh hijau setiap hari. Teh hijau juga menawarkan kelebihan antioksidan dan kajian menunjukkan pengambilannya pada waktu siang dapat melindungi tubuh daripada penyakit barah, di samping membina ketahanan daripada penyakit jantung.  -silalah amalkan.. ifnir xminum sgt air teh,xkire la hijau ke cina ke..haishh. i boley dikecualikan sebab i ade masalah kalau minum air teh.hahaha(gelak jht)..xde,btl2 ni,i xley minum, nnti angin dan pening kepala.hihi





- Tidur secukupnya. Bagi mereka yang berusia 40 tahun ke atas, perlu mendapatkan tidur yang cukup bagi mengurangkan tanda penuaan pada wajah.  -tgk..tido kena cukup.jom lah tido sekarang.haaha..mengantuk ni..sok pepagi buta ade perjumpaan bagi pelajar yg amik sukan semester ini.hahaha




-Ketika tidur, tubuh membebaskan hormon pertumbuhan yang merangsang pertumbuhan sel. Tidur yang cukup juga mengurangkan tekanan pada diri. -jadi,nk tidur yg nyenyak,sapu losyen lavender dlu kat badan..sapu comot2 gtu je kalau xsempat pon.haha..ifnir suke pakai losyen,rse tenang.hihi



tambahan-bila dah bangun pagi,minum air suam.hahaha..xde air suam?minum jela air masak.haha

jadi,bila dah menarik,baby pon terliur.hahaha



bye2..baby dan ibu nya mahu tido.haha




2 comments:

Azuan said...

tang sayur dan buah tu yg orang slalu susah nk buat...hikhik!

ifnirsweet said...

huhu..susah ke?besh pe mkn buah n sayur..nyam2!!lelaki memang payah nak makan menda2 cm tu..xpe2..slow2..