sila tinggalkan jejak korang ye

thanx for visiting this blog

^_^
kadang-kadang kite mencari cari dimana matahari,tapi allah berikan petir untuk kite,puas kite mencari,rupe rupenyer allah nak bagi kite pelangi yang indah

thank you~

Oct 23, 2012

Saat Cinta Kita Di Khianati..

Saat aku mulai mencintai seseorang, aku ditinggalkan…
Saat aku sangat mengharapkannya, dia menghilang…
Ketika aku mulai merasakan bahagia, aku dicampakkan…
Ketika aku sangat memerlukannya, dia memilih yang la
in…

Aku bertanya pada Tuhan:
“Ya Tuhan.. Kenapa semua yang aku inginkan tidak aku miliki??”

Tuhan Menjawab:
“… kerana kamu tidak pernah merasa yakin memilikinya.”

Aku Kembali Bertanya:
“.. tapi mengapa pada saat aku bahagia dia meninggalkanku?”

Jawab Tuhan:
“.. kerana kamu tidak pernah memahami apakah dia bahagia bersamamu.”
“Aku tidak akan memberikan pasangan yang baik untukmu, jika kamu masih kasar.”
“Aku tidak akan memberikan pasangan yang setia untukmu, di saat kamu selalu mencari yang terbaik.”
“Aku tidak akan menganugerahkan seseorang yang sabar bagimu sedangkan kamu masih ego.”
“Aku akan memberikan pasangan yang sesuai untukmu, maka perbaikilah dirimu sesuai dengan apa yang kamu inginkan dari pasangan hidupmu.”

“Sesungguhnya wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah untuk wanita-wanita yg keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yg baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula).
Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rezeki yang mulia (Syurga).”
- (QS. An-Nur [24]:26)

Wallahu’alam


credit: fb


kata ifnir : 

belajar la dari kesilapan dlu untuk jadi yg lebih baek...
kawan-kawan...
fikir sejenak,kenapa ianya terjadi pada kita
fikir ape salah kita..
imbas kembali semua cerita dulu...
dari situ,kita boleh improve diri kita
jangan fikir salah dia yg tinggalkan kita kerana orang laen..
fikir,mungkin tu salah kita,mgkin kita tidak ckup baek untuk dia 
walaupun kita sentiasa mencuba yg terbaek untuk dia..
mgkin dia nk yg lebih baek dari kita..
positifkan diri..jadi semua cas cas positif akan datang kat kita..
....
ifnir sendiri pernah lalui semua tu..
aah,perit,pedih..sakit sangat sangat...
tapi xpe..percayalah,semua yg terjadi,ada hikmahnya.
pulihkan hati,banyakkan doa,bersujud..
dan
menangislah andai itu air mata yg keluar itu mampu menenangkan hati..
mgkin kita terlalu alpa dlu,hinggakan kita tidak sedar,allah lebih penting dari segalanya..
kita kena redha dengan apa yg terjadi,be positif..
...
ifnir tahu,bagaimana rasanya itu..
tapi jgn rsau,kita ada family,ad kawan2 yg sentiasa support kita..
lupakan dia yg telah pergi untuk yang laen..
tutup buku lama,buka buku baru..
menangis.positifkan minda..kuatkan hati,berdoa, dan bersedialah..
mungkin cinta yg positif juga akan datang menghampiri kita..
cuba bagi peluang kat diri sendiri,untuk menerima cinta baru
jika ragu-ragu..beristikharahlah..
insyaallah.allah tak pernah lupa hamba yg mengingati NYA..

....
percayalah,allah itu maha adil...
DIA xkan amik sesuatu yg kita sayang tanpa menggantikan sesuatu tu dgn yg lebih baek
kerana setiap yg terjadi pasti ada hikmahnya~~

*ya-allah,sungguh besar nikmat MU di dunia ini..alhamdulillah...



No comments: